Home » Malaykord Downloads Uploads Contacts
BIOGAMBAR
Laman pencarian informasi artist Malaysia,Indonesia dan Singapura
dengan kata kunci dan penyediaan data terperinci.

Siapa Scan?

kumpulan scan malaysia

Kumpulan Scan merupakan salah satu kumpulan muzik rock alternatif yang paling terkenal dan dihormati di Malaysia. Kumpulan ini ditubuhkan pada awal 1990-an dan terdiri daripada empat ahli iaitu Saiful (vokal), Sam (gitar), Din (bass), dan Mus (dram). Sejak penubuhannya, Kumpulan Scan telah menghasilkan banyak lagu rock yang popular seperti "Berpisah Jua", "Awan Biru", "Panggung Sandiwara", "Mentari Merah Di Ufuk Timur", dan banyak lagi. Mereka juga telah menghasilkan beberapa album studio dan kompilasi sepanjang kariernya.

Kumpulan Scan mempunyai pengaruh yang besar dalam muzik rock alternatif di Malaysia dan sering dianggap sebagai kumpulan yang membawa inspirasi kepada kumpulan-kumpulan muzik rock lain di negara ini. Mereka telah memenangi beberapa anugerah muzik seperti Anugerah Industri Muzik dan Anugerah Bintang Popular dan terus menjadi kumpulan yang aktif dan produktif hingga kini.

Walau bagaimanapun, Kumpulan Scan telah mengalami beberapa perubahan ahli sepanjang kariernya. Setelah hampir 30 tahun dalam industri muzik, mereka terus menjadi salah satu kumpulan muzik rock alternatif yang paling diiktiraf dan dihormati di Malaysia. Melalui lagu-lagu mereka yang popular, Kumpulan Scan telah meninggalkan kesan yang mendalam dalam industri muzik rock Malaysia dan akan terus diingati sebagai salah satu kumpulan muzik rock yang paling berpengaruh dan ikonik di negara ini.

Cari Barang Berkenaan Scan


Advertisement

0 comments:

Post a Comment